torsdag den 13. august 2015

Lejligheden

Som beskrevet flyttede vi ind to dage efter ankomst. Lejligheden lignede slet ikke de billeder, vi havde set på forhånd. De var tydeligvis taget for mange håndværkere og fester siden ... mærkelig formulering, men nu har jeg stirret på den i to minutter og vi skal videre i teksten.

Lejligheden er rigtig fin og jeg taler vist for både Isabella og mig, når jeg udtrykker en vældig kærlighed og ømhed over den. En del af kærligheden kommer helt sikkert af den tid, som det tog at gøre den ren og beboelig. Vi brugte vores to første dage i lejligheden på at gøre rent, købe køkkenredskaber og andre nødvendigheder. Jeg lyver ikke, når jeg siger, at det var en ren svinesti og hvis man kender mig, så ved man at jeg ikke ligefrem lider af rengøringsvanvid. Fra første august har vi delt hjem med de to tyske gutter Vicco og Timo, som var taknemmelige for at det lignede et hjem da de rykkede ind.

Her knap tre uger senere har vi stadig besøg af Francisco, lejlighedens alt-mulig-mand (og med til alt-mulig-mand-titlen hører færdigheder som indbrud med kreditkort og vandpumpe troldmand. Kreditkorttricket har han lært fra sig, i fald vi kommer til at smække os ude af vores værelser, noget Timo har haft succes med indtil flere gange), med jævne mellemrum. I dag har han eksempelvis genindstalleret fluenettet til tagterrassen og stillet os nye håndvaske i udsigt for 4. gang uden at vide, hvornår præcis det kommer til at ske.

Internettet blev installeret i forgårs og mit håndværkerspansk bliver bedre og bedre, for hver mexicanske håndværker, der træder ind af døren. Til gengæld fejler alle mine sprog simultant i øjeblikket og alle sætninger er en umulig blanding af engelsk, spansk og dansk. Apropos håndværkere så tror jeg, at min far ville korse sig, hvis han så, hvordan tingene bliver ordnet her, skæve vinkler og tilfældigt borede huller præger alle el-installationer. Toiletter og håndvaske står løst placeret og til tider lækker alting, men så er det fantastisk, at det er så varmt at det hele tørrer dejligt hurtigt - men det er lidt for spændende at tænke på, hvilken betydning det mon har for vandregningen.

Nu har jeg vist fået lejligheden til at lyde helt forfærdelig, så derfor kommer her billederne, der skal vise, hvor fantastisk den i virkeligheden er:

Fra hoveddøren ser man direkte ind i køkkenalrummet, som er en del større end min lejlighed i København - Her i modlys fordi jeg var for doven til at lukke "gardinerne". Til højre kan man se ind på mit værelse. 
Et billede af spisebordet, som kun er blevet brugt en enkelt gang, som regel indtages måltider i morgenmadsbaren i køkkenet. Ordene på muren skal nok blive sande en dag, men indtil videre lærer vi stadig hinanden at kende.


Går man direkte gennem lejligheden og ud, så lander man på tagterrassen, hvor vi har den smukkeste udsigt over Monterrey. 
Her et par billeder af "se-til-højre-se-til-venstre"-typen featuring et hjørne af vores grill, som på trods - eller på grund - af at være en gammel rusten sag, klarer jobbet helt fabelagtigt. 
Alle værelserne i lejligheden har deres fordele og ulemper. Den eneste ulempe ved mit, er at den eneste udsigt er naboens hvide mur 50 cm fra mine vinduer. Fordelene tæller en tavlevæg, privat badeværelse og nem adgang til frisk luft. Badeværelset er større en mit Københavnske køkken og bad tilsammen, så det er ren luksus. Og ja jeg roder!



Sidst men absolut ikke mindst, så hører der en pool til boligkomplekset. En pool vi godt nok selv er nødt til at fiske de værste blade og plastikstykker op af, men ikke desto mindre en pool, som benyttes meget flittigt i varmen. I dag er første dag, hvor temperaturen ligger under 36 grader og i nat var første nat under 25 grader. I går aftes regnede det for første gang siden vi ankom, hvilket nok har bidraget til dagens uventede friske luft.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar